Zaposlenje na osnovu toga da li kandidati izgledaju kao homoseksualci ili kao heteroseksualci

Predvidjeno je da se za odredjeni posao traže ljudi sa izvjesnim vještinama koje bi za taj posao bile neophodne, medjutim ono što se zapaža u praksi jeste da veći uticaj na izbor kandidata ima sam njegov identitet, to jeste da su poslodavci pod velikim uticajem stereotipa i predrasuda kada je u pitanju izbor zaposlenog.

Stereotip koji se tiče seksualne orijentacije kandidata može da ima dubok uticaj na izbor koji poslodavac pravi. Prema novim psihološkim istraživanjima utvrdjeno je da gej kandidati imaju veći uspjeh ukoliko konkurišu za poslove u oblasti zdravstvene njege, nego za oblasti koje se tiču inženjeringa.

Činjenica da oni poslodavci koji donose odluke na osnovu fotografije nisu svjesni seksualne orijentacije kandidata, tako da najveći uticaj ima činjenica da li na fotografiji osobe izgledaju kao homoseksualci ili kao heteroseksualci.

Pokazano je da ukoliko istraživači ipak pitaju poslodavce da budu u potpunosti fer i objektivni prilikom izbora kandidata, može doći do blagog uklanjanja stereotipa i predrasuda. Ova činjenica nam unosi nadu u bolje sjutra ali neminovno je da nas čeka dug put kako bi u potpunosti ukolonili stereotipe i predrasude.

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s