Kako izgraditi pozitivno mišljenje o tijelu?

Kada smo u drušvu, potovo ženskom, možemo čuti da najćešće komentare u kojima se izražava nezadovoljstvo ili cijelim tijelom ili jednim dijelom tijela. Mislim da čak nećete upoznati ženu koja je zadovoljna svojim izgledom. Može se primjetiti da negativnom mišljenju o svome tijelu i kritikama posebno su sklone žene.

“Nedostatci” na tijelu poput viška kilograma, celulita, strija, problematične kože ili izrazito svijetle ili tamne puti, mogu uzrokovati osjećaj manje vrijednosti kod žena, čak i ako su veoma inteligentne, kreativne, imaju uspješnu karijeru, dobro plaćen posao i partnera koji ih voli.

Negativna slika o svome tijelu dugoročno može biti uzrok emocionalnom prejedanju, osjećaju manje vrijednosti, manjku samopouzdanja, izbjegavanja interakcije s drugim ljudima, izbjegavanja intimnosti s partnerom te društvenih situacija koje podrazumijevaju oskudniju odjeću (poput odlaska na bazen ili sunčanja na plaži).

Vrlo je važno svjesno i aktivno početi raditi na tome da se osjećate dobro u svojoj koži te da kao dugoročni cilj odredite sebi usvajanje zdravijeg životnog stila, dok stvari ne “izmaknu kontroli” (zbog učestalih dijeta narušite si zdravlje ili vas zbog manjka samopouzdanja i intimnosti ostavi partner).

Budući da se negativna slika o tijelu gradi godinama i nosi sa sobom mnoge “teške” emocije poput srama, griže savjesti, samokritike te možda čak i mržnje prema svome tijelu, potražite stručnu pomoć (posavjetujte se s nutricionistom  načinu ishrane, s fitness trenerom o načinu vježbanja, s dermatologom o načinu njege vaše kože i tretmanima koji dostupni).

Da biste se oslobodili negativnih emocija, potražite pomoć psihologa, psihoterapeuta ili životnog trenera (life coach), koji će vam pomoći da ostavite “emotivnu prtljagu” za sobom, zavolite svoje tijelo te zadržite motivaciju za napredak.

Imajte na umu da ste  već sami sve pokušali kako biste se osjećali i izgledali bolje u svome tijelu: kozmetičke tretmane, razne dijete, restrikcije u ishrani, možda čak i nekoliko vrsta tjelesne aktivnosti.

Kao prvi korak, važno je da osvijestite negativne misli i poruke koje govorite samima sebi i ljudima oko vas, poput:

“Ja sam debela, ružna, izgledam bolesno, odvratno…”

covering-face-1149200_960_720 (1).jpgMožda čak i upoređujete svoje tijelo s nekom životinjom,

“Izgledam kao krava”

Ove riječi od danas pa do kraja vašega života nemojte više izgovarati!

Zabilježite sve negativne misli i emocije (poput osjećaja prezira, gađenja ili mržnje prema svome tijelu) kako biste ih mogli osvijestiti kada se opet pojave.

Prisjetite se koliko možete biti zahvalni na svome tijelu.

Zahvaljujući vašem tijelu možete se kretati, plesati, šetati, voziti bicikl, baviti se sportom, yogom, kreativnim radom, pisanjem, kuhanjem, biti intimni s partnerom, a ako ste žena onda i biti instrument u stvaranju novoga života!

Kratkoročna dijeta neće biti trajno rješenje: važno je da svjesno i aktivno poradite na usvajanju zdravijeg životnog stila i da zavolite svoje tijelo takvo kakvo jeste, dok u isto vrijeme uz stručnu pomoć napravite dugoročni plan aktivnosti kako biste postigli krajnji cilj: zdrav životni stil i uvrštavanje fizičke aktivnosti koja vas čini sretnima u svoju svakodnevnu rutinu.

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s